T.C.
MALATYA VALİLİĞİ
Şehit Kemal Özalper Teknik ve Endüstri
Meslek Lisesi Müdürlüğü
2012/2013 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem
Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı
Atölye ve Uygulamalı Meslek Dersleri
Zümre Öğretmenleri Toplantı Tutanağıdır
Zümre No:
|
01
|
Dersin Adı:
|
Atölye ve meslek dersleri
|
Toplantı Tarihi:
|
14.09.2012
|
Toplantı Yeri:
|
Bölüm Öğretmenler odası
|
Toplantı Başkanı:
|
Hüseyin RÜZGAR
|
Toplantı Saati:
|
14:00
|
Okulumuz
Motorlu Araçlar Teknolojisi alanı Öğretmenleri 14.09.2012 tarihinde toplanarak aşağıdaki
gündem maddelerini görüşerek karara bağlamıştır.
GÜNDEM MADDELERİ
1.
Açılış ve yoklama
2.
Zümre toplantılarının amacı
a.
Genel amacı
b.
Derslere göre özel amacı
3.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları
4.
Bir önceki yılın yıllık planlarının,
zümre ve şube öğretmenler kurulu kararlarının gözden geçirilmesi
5.
Derslerin müfredat programlarından
zamana göre konularının belirlenmesi
6.
Öğretim yapılacak iş günlerinin
ÇALIŞMA TAKVİMİ üzerinde hesaplanması ve bu konuların bu günlere göre tespit
edilmesi(1.dönem başında)
7.
ATATÜRK İLKE VE İNKİLAPLARI ile
ATATÜRKÇÜLÜK konularından ders konuları ile irtibat kurarak yıllık planların
hazırlanması (2433,2457,2504 S.T.D. göre) ve yıllık planlarda gösterilmesi
8.
Günlük planların ilke ve esaslarının
incelenmesi, günlük planların biçim ve içerik yönünden nasıl olması gerektiği
hususların görüşülmesi(2551 S.T.D.göre)ve uygulamanın karara bağlanması
9.
Uygulanacak öğretim metodları ve
teknikler
10.
Yazılı sınavların zamanlanması,
planlanması; yazılı sınav sorularının hazırlanmasın da aranılacak özellikler;
yazılı sınavların sayısının belirlenmesi
11.
Yazılı sınav kâğıtlarının okunması;
değerlendirilmesi ve öğrencilere sonucun duyurulması hususlarında yönetmelik
hükümlerinin incelenmesi; uygulamaya yönelik karar alınması
12.
Sözlü notlarının verilmesi; sözlü notu sayılarının
belirlenmesi
13.
Ödev konularının belirlenmesi, zamanlama,
değerlendirme, kanaat notlarının tespitinde etkisi(Ödev yönetmeliğinin
incelenerek yapılması ve uygulanması
14.
Ödevlerin kompozisyonların
değerlendirilmesi, öğrenci hatalarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin
görüşülmesi ve karara bağlanması.
15.
Zümreler arasında işbirliği yollarının
belirlenmesi.(Hangi derslerden hangi konular da ise)
16.
Ders araç ve gereçlerinin
kullanılması, deneylerin belirlenmesi
17.
Ortak sınav tarihlerinin ve sınav
şeklinin belirlenmesi
18.
Deney planları ve deney raporlarını
hazırlanması ve okul yönetimine verilmesi
19.
Resim, Müzik, Beden Eğitimi gibi
uygulamalı dersler ile Yabancı Dil(İngilizce) derslerinin kanaat notlarını
tespitinde yazılı-sözlü-uygulama gibi
etkinliklerin hangisinin veya hangilerinin kullanılacağı ve bu etkinliklerin
sayısının belirlenmesi
EK
GÜNDEM MADDELERİ
20.
Atölyedeki nöbet görevlerinin
görüşülmesi
21.
Modül kitaplarının dağıtımının
görüşülmesi
22.
Yıllık planların yapılması
23.
Yazılı tarihlerinin belirlenmesi
24.
Ş.Ö.K toplantı tutanaklarının
görüşülmesi
25.
Atölyedeki 2012-2013 Eğitim- Öğretim
yılında 10. Sınıfta öğrencilere giydirilecek önlüklerin durumunun görüşülmesi
26.
İ.B.E ye gidecek öğrencilerin
seçilmesi
27.
Yaz stajı değerlendirme komisyonunun
seçilmesi
28.
Atölyelerin, sınıf ve laboratuvarların
öğretmenlere dağılımının yapılması
29.
Gezi inceleme komisyonunun kurulması
30.
Dilek, Temenniler ve Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE
ALINAN KARARLAR
1.
2012/2013 Öğretim yılı Motorlu Araçlar
Teknolojisi sene başı zümre öğretmenler toplantısı bölüm öğretmenler odasında
Bölüm şefimiz Abdullah ARABACI’nın izinli olması nedeniyle Hüseyin RÜZGAR
başkanlığında tüm öğretmenlerin katılımıyla başladı.
2.
Zümre toplantılarının genel amacı ve
derslere göre amacı Hüseyin RÜZGAR tarafından okundu.
3.
Türk Milli eğitiminin genel amaçları
okundu.
Madde 2 – Türk Milli Eğitiminin genel amacı,
Türk Milletinin bütün fertlerini,
1. (Değişik: 16.6.1983
- 2842/1 md.) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk
milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve
kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını,
milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasanın
başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk
Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve
bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;
2. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve
sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme
gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve
teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve
verimli kişiler olarak yetiştirmek;
3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi,
beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle
hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna
katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah
ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi,
sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk
Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
II – Özel amaçlar:
Madde 3 – Türk eğitim ve öğretim sistemi, bu genel amaçları
gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve çeşitli derece ve türdeki eğitim
kurumlarının özel amaçları, genel amaçlara ve aşağıda sıralanan temel ilkelere
uygun olarak tespit edilir.
4.
Bir önceki yıl yıllık planların ders
içerikleri ile bu yıl bakanlık tarafından yayınlanan içeriklerde kısmen de olsa
değişiklik olmuştur. Planlar hazırlanırken bu özelliğe dikkat edilmesine karar
verilmiştir.
5.
Derslerin müfredat programlarından
zamana göre konularının belirlenmesi hususunda Hüseyin Rüzgar hocamız yıllık
planlar hazırlanırken konuların müfredat programlarına uygun şekilde dağıtımının
yapılacağını belirtti.
6.
7.
Zümre başkanımız tarafından ATATÜRK
İLKE VE İNKİLAPLARI ile ATATÜRKÇÜLÜK konularından ders konuları ile irtibat
kurarak yıllık planların hazırlanması (2433,2457,2504 S.T.D. göre) ve yıllık
planlarda gösterilmesi hususunda ders öğretmenlerinden yıllık plan hazırlarken bu
konuda gerekli hassasiyeti göstermelerini istedi.
Murat
GÜRCANLI öğretmenimiz yıllık planlarda milli bayramlar ve anma günlerine denk
gelen haftalarda Atatürk ilke ve inkılâplarının ve Atatürkçülük konularına yer
verilebileceğini belirtti.
Hüseyin
DOĞRU öğretmenimizde özellikle Motorlu Araçlar Teknolojisi alanında Teknik
resim derslerinde standart yazı uygulamalarında İlke ve inkılâplar ve
Atatürkçülük ile ilgili yazı uygulamaları yaptırılması gerekliliğini belirtti.
Alınan
Karar; Atatürk ilke ve İnkılâplarının ve Atatürkçülük konularına yıllık
planlarda yer verilmesine karar verildi.
8.
Günlük planların ilke ve esaslarının
incelenmesi, günlük planların biçim ve içerik yönünden nasıl olması gerektiği
hususların görüşülmesi (2551 S.T.D.göre)ve uygulamanın karara bağlanması
Öğretmenlerin
kendi bilgisayar ortamlarında hazırlamış oldukları ders notları, sunular,
konulara göre sökme ve takma işlem basamaklarına uygun görsel dokümanlar,
tepegöz slâytları ve ders kitapları kullanılacaktır.
9.
Öğrenci merkezli çoklu eğitim
sistemlerinden yararlanılmasına karar verilmiştir.
10.
Öğretmen ders el programı kapsamında
girmiş oldukları derslerin müfredat programına uygun olarak yazılı sorularının
müfredatın tamamını kapsayacak şekilde en az beş soru hazırlanacak. Yönetmelik
gereği, haftalık ders saati iki olan derslerde iki yazılı, ders saati üç ve
fazlası olan derslerde ise en az üç yazılı yapılmasına.
11.
Sınav kâğıtlarının en geç bir hafta
içerisinde değerlendirilerek sonuçlarının e-okul ortamına işlenmesi. Sınav kâğıtlarının
ve cevap kâğıdının öğrencilere dağıtılarak yapmış oldukları hataların görülmesi
sağlanılacak.
12.
MEB sınıf geçme ve sınav yönetmeliği
hükümleri zümre başkanımız tarafından okunarak hükümlerin uygulanması kararı
alındı.
Ölçme-Değerlendirme
Öğrencinin başarısı, öğretim programı esas alınarak dersin
özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınav, ödev ve projeler ile
işletmelerde beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim – öğretim
faaliyetleri değerlendirilerek tespit edilir.
Öğretmen, söz konusu faaliyetlerle öğrencinin
programlarda amaçlanan bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını sürekli olarak
kontrol ederek değerlendirir.
Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar
— (Değişik: 5.10.2007/26664 RG) Derslerin özelliğine göre bir
dönemde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki
esaslara uyulur;
a) Yazılı sınavlar, haftalık ders
saati sayısı bir veya iki saat olan dersler için ikiden az, üç ve daha fazla
olan dersler için ise üçten az olamaz.
b) Zorunlu hâller dışında yazılı
sınav süresi bir ders saatini aşamaz.
c) Klasik türde yapılan yazılı
sınavlarda en az beş soruya yer verilir. Çoktan seçmeli, eşleştirmeli, kısa
cevaplı, açık uçlu, doğru/yanlış tamamlamalı ve benzeri sınav türlerinde ise
soru sayısının çok, soruların kısa cevaplı olması esastır.
d) Soruların; konulara göre
dağılımı yapılırken ağırlık, bir önceki sınavdan sonra işlenen konulara
verilmek suretiyle geriye doğru azalan bir oranda ve işlenen konulardan
seçilmesi esastır.
e) Sınavlardan önce sorularla
birlikte cevap anahtarı da hazırlanır ve sınav kâğıtlarıyla birlikte saklanır.
Cevap anahtarında her soruya verilecek puan, ayrıntılı olarak belirtilir. Sınav
soruları imkânlar ölçüsünde çoğaltılarak öğrencilere dağıtılır.
f) Görsel Sanatlar(16), Müzik, Beden Eğitimi dersleri ile uygulamalı nitelikteki diğer
derslerin sınavları, her dönemde üç defadan az olmamak üzere ve dersin
özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan yalnızca
biriyle yapılabilir. Sınavların şekli, sayısı ile uygulamalı sınavların süresi,
zümre öğretmenler kurulunda belirlenir.
g) Yazılı ve uygulamalı sınavların
zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur.
ğ) Bir sınıfta bir günde
uygulanacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısının ikiyi geçmemesi esastır.
Ancak okul yönetimince uygun görülen zorunlu hâllerde bir günde üç sınav da
yapılabilir. Tek oturumda yapılan ortak sınavlarda bu sınırlama dikkate
alınmaz.
h) Yazılı ve uygulamalı sınavlar
ile ödev ve projelerin zamanlarının belirlenmesinde sınıf rehber öğretmeni,
aynı sınıfta ders okutan öğretmenler arasında iş birliği yapılmasını sağlar. Bu
iş birliğinin esasları okul müdürünce düzenlenir.
Yazılı Sınav Sonuçlarının
Değerlendirilmesi
Madde 19 — Ölçme sonuçları, eğitim-öğretimin amaçlarına ne ölçüde
ulaşıldığını tespit etmek, özellikle işlenen konuların hangilerinde öğrencilerin
başarılı olduklarını belirlemek, başarısız olunan konularda ne gibi tedbirlerin
alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacı ile de kullanılır.
Öğretmen, başarı oranı düşük olduğunda nedenlerini
araştırır ve değerlendirir. Buna göre ilgili konuları yeniden işlemek veya
öğrencilere alıştırma çalışmaları yaptırmak gibi tedbirleri alır.
Yazılı sınav sonunda, öğrenci mevcudunun çoğunluğu
başarısız olmuşsa öğretmen, başarısız öğrenciler için bir sınav daha yapabilir.
Bu sınava isteyen başarılı öğrenciler de katılabilir. Bu sınavlarda, öğrencinin
aldığı en yüksek puan geçerli sayılır.
Ortak Sınavlar
Madde 20 — Bir okulda aynı programı uygulayan öğretmenlerin ortak
değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere her dönemde yazılı sınavların
en az biri birlikte düzenlenir. Ortak sınavlar, zümre öğretmenler kurulunca
belirlenecek tarihlerde o dersi okutan zümre öğretmenlerince ortak sorular ve
cevap anahtarları hazırlanarak yapılır.
(Değişik ikinci
fıkra:19.10.2005/25971 RG) Aynı okul türlerinde uygulanan aynı ders programları
için, eğitim bölgesinde eğitim bölgesi müdürler kurulu tarafından, il/ilçelerde
ise il/ilçe millî eğitim müdürü tarafından eğitim-öğretim işlerinden sorumlu
millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü başkanlığında iki orta öğretim kurumu
müdüründen oluşturulan komisyonca ortak sınavlar yaptırılabilir. Bu sınavlar,
ilgili okullarla iş birliği yapılarak komisyonun koordinatörlüğünde düzenlenir.
Sınav soruları, yeterli sayıda branş öğretmeninden oluşturulan komisyonca
hazırlanır. Farklı derslerden tek oturumda yapılan sınavda da her dersin
soruları, 100 tam puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirilir. Okulca yapılan
ortak sınavlarda öğrencilerin aldığı puanlar, o dersin(Değişik
ibare:1.2.2007/26421 RG) dönem puanı ortalamasına
katılır. Eğitim bölgesi ve il/ilçe çapında yapılan sınavlarda alınan puanlar
ise o dersin (Değişik ibare
:1.2.2007/26421 RG) dönem puanı ortalamasına katılmaz.
Öğretmen tarafından verilen
puanlarla okul, bölge, il/ilçe çapında yapılan sınavlarda alınan puanlar
arasında dikkat çekici ve anlamlı bir farklılık varsa ilgili yönetim
birimlerince gerekli tedbirler alınır. Böylece, okullar arası aynı programı
izleyen öğrencilerin düzeyleri arasındaki farklılıkları ortaya çıkarmak ve
öğretmenlere değerlendirmeleri hakkında karşılaştırma yapma imkânı sağlanır.
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili problemler, bu amaçla gerekli
görülen zamanlarda toplanan eğitim bölgesi müdürler kurulu ile eğitim bölgesi
zümre başkanları kurulunda ve zümre öğretmenler kurulunda görüşülerek ortak
çözüm yolları bulunur.
Gerektiğinde bu sınavlar Bakanlıkça da yapılabilir.
Ortak sınavlar, cumartesi ve pazar günleri ile çalışma saatleri
dışında da yapılabilir.
Sözlü Sınavlar
Madde 21 — (Değişik:5.10.2007/26664 RG,) Bir dönemde öğrencilere her dersten
en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Haftalık ders saatine ve
dersin özelliğine göre; ders saati sayısı üç ve daha fazla olan dersler için
üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden fazla sözlü puanı verilemez.
Zümre Öğretmenler Kurulunda sözlü sınav sayısı belirlenir. Sözlü puanı,
öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders
içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma ve proje çalışmaları
değerlendirilerek verilir. Sözlü puanı verilen öğrenciye sonuç anında bildirilir.
Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz.
Sınavlara Katılmayanlar
Madde 22 — Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen
öğrenci; özrünü, özrün başlangıcından itibaren 7 iş günü içinde bildirmek ve
özrün bitimini izleyen 7 iş günü içinde de belgelendirerek okul yönetimine
vermek zorundadır. Ancak kaza, ölüm, doğal afet, yangın, uzun süreli tedavi
gerektiren hastalık, göz altına alınma ve tutuklanma gibi durumlarda bu süre
okul yönetimince belirlenir.
(Değişik ikinci fıkra:
20.5.2006/26173 RG) Özrü okul yönetimince
kabul edilen öğrencinin durumu ders öğretmenine yazılı olarak bildirilir. Bu
öğrenci, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak
sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir. Bu sınav, sınıfta diğer
öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir.
(Değişik üçüncü fıkra: 20.5.2006/26173 RG) Özürsüz olarak sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında
teslim etmeyen ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye sıfır (0) puan verilir ve
durum okul yönetimine yazılı olarak bildirilir.
Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Madde 23 — Öğretmenler, sınav, ödev ve projelerin sonuçlarını öğrencilere
bildirir ve yapılan başlıca ortak hataları sınıfta açıklar. Yazılı sınav,
uygulama ve ödev sonuçları, yazılı sınavın yapıldığı tarihe veya ödevin,
uygulamanın yahut projenin teslimi tarihine göre en geç 15 gün içinde öğrenciye
duyurulur. Öğrencinin duyuru tarihinden itibaren 7 iş günü içinde istemesi
hâlinde sınav kâğıdı, ders öğretmeni tarafından öğrenci ile birlikte bir defa
daha incelenir ve değerlendirilir.
13.
Ödev yönetmeliği okunarak, derslere
göre ödev konuları belirlendi. Ödevlerin Nisan ayının 2.haftasında teslim
edilmesine, değerlendirmenin ise aşağıdaki
hususlar göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılmasına karar verildi.
a. Doküman
genişliği(şekil, resim vb.)40p
b. Konunun
anlatımı40p
c.
Araştırılan kaynaklar 10p
d. Kapak
ve düzen, temizlik 10p
Ödev
konularının tespiti hususunda, Bölüm derslerinde
aşağıda belirlenen konularda ödev verilmesi kararına varılmıştır.
DERSLER
|
ÖDEV KONULARI
|
Otomotiv Elektromekanik
Teknolojisi |
1)Elektronik Ateşleme Sistemleri
|
2)Elektronik Ateşlemeli Yakıt Enjeksiyon
Sistemleri
|
|
3)Motor İşletim Sistemleri
|
|
4)Araç Yönetim Sistemleri
|
|
5)Araç Gösterge ve Güvenlik Sistemleri
|
|
6)Araç Konfor Sistemleri
|
|
7)Araç Klima Sistemleri
|
|
8)Araç Isıtma ve Havalandırma Sistemleri
|
|
9)Dizel Motorları Yakıt Sistemleri
|
|
10) Sıra
Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
11)
Distribitör Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
12) Yeni
Nesil Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
13) Dizel
Motoru Diagnostiği
|
|
Hareket Kontrol Sistemleri
|
1)Kavrama
Sistemleri
|
2)Mekanik
Vites Kutuları
|
|
3)Otomatik
Vites Kutuları
|
|
4)Şaft, Diferansiyel
ve Akslar
|
|
5)Fren
Sistemleri
|
|
6)Fren
Yardımcı Sitemleri
|
|
7)Direksiyon
Sistemleri
|
|
8)Suspansiyon
Sistemleri
|
|
9)Ön Düzen
ve Tekerlekler
|
|
10)Arıza
Teşhisi
|
|
11)Otomotiv
Periyodik Bakımı
|
|
Cisimlerin Dayanımı
|
1) Kuvvet
ve Moment
|
2) Dayanım
Bilgisi
|
|
Otomotiv Meslek Resmi
|
1) Yüzey
İşaretleri ve Toleranslar
|
2) Yapım
ve Montaj Resimleri
|
|
Alternatif Motorlar ve Yakıt
Sistemleri ( Seçmeli )
|
1) LPG
Yakıt Sistemleri
|
2) Doğal
Gaz Yakıt Sistemleri
|
|
3)
Alternatif yakıtlı Motorlar
|
|
İşletmelerde Beceri Eğitimi
|
1) Araç
Isıtma ve Havalandırma Sistemleri
|
2) Araç
Konfor Sistemleri
|
|
3) Araç
Gösterge ve Güvenlik Sistemleri
|
|
4) Mekanik
Vites Kutuları
|
|
5)
)Otomatik Vites Kutuları
|
|
6)Otomotiv
periyodik Bakımları
|
|
7) Dizel
Motorları Yakıt Sistemleri
|
|
8) Sıra
Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
9)
Distribitör Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
10) Yeni
Nesil Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
Otomotiv yönetim sistemleri
|
1)Araç
Bilgisayar Mantık Sistemleri
|
2)Araç Diagnostiği
|
|
Motor Termodinamiği
|
1)Termodinamik
Kanunlar ve Gazlar
|
2)Motor
Çevrimleri ve Yakıtlar
|
|
Emisyon Kontrol Sistemleri
(Seçmeli )
|
1)Egzoz
Emisyon Kontrolü
|
2) Emisyon
Azaltıcı Sistemler
|
|
Makine Elemanları
( Seçmeli )
|
1)Birleştirme
Elemanları
|
2) Hareket
İletme Elemanları
|
|
İş Makineleri Teknolojisi
|
1) İş Makineleri
|
2) Dizel Motorları Yakıt Sistemleri
|
|
3) Sıra
Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
4)
Distribitör Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
5) Yeni
Nesil Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
6) Dizel
Motoru Diagnostiği
|
|
7) Güç İletim sistemleri
|
|
8) Hareket İletim Sistemleri
|
|
9) Paletli Yürüyüş Sistemleri
|
|
10) Paletli Dönüş Sistemleri
|
|
İş Makineleri Hidroelektriği
|
1)Araç Klima Sistemleri
|
2)Araç Isıtma ve Havalandırma sistemleri
|
|
3)İş Makineleri Yönetim sistemleri
|
|
4)Mobil Hidrolik Valfler
|
|
5)Mobil Hidrolik Pompalar
|
|
6)Mobil Hidrolik Motorlar
|
|
7)Kule Dönüş Sistemleri
|
|
8)Mobil Hidrolik Silindirler
|
|
9)Mobil Hidrolik Ataşmanlar
|
|
10)Orbitrollü Direksiyon Sistemleri
|
|
11)Fren Sistemleri
|
|
12)Hidrolik Akümülatörlü Fren Sistemleri
|
|
Cisimlerin Dayanımı
|
1) Kuvvet
ve Moment
|
2) Dayanım
Bilgisi
|
|
Otomotiv Meslek Resmi
|
1) Yüzey
İşaretleri ve Toleranslar
|
2) Yapım
ve Montaj Resimleri
|
|
Alternatif Motorlar ve Yakıt
Sistemleri ( Seçmeli )
|
1) LPG
Yakıt Sistemleri
|
2) Doğal
Gaz Yakıt Sistemleri
|
|
3)
Alternatif yakıtlı Motorlar
|
|
İşletmelerde Beceri Eğitimi
|
1) Araç
Isıtma ve Havalandırma Sistemleri
|
2) Araç
Klima Sistemleri
|
|
3) İş
Makineleri Yönetim sistemleri
|
|
4) Mobil
Hidrolik Ataşmanlar
|
|
5)
Orbitrollü Direksiyon Sistemleri
|
|
6) Paletli
Yürüyüş Sistemi
|
|
7) Paletli
Dönüş Sistemleri
|
|
8) Sıra
Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
9)
Distribitör Tipi Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
10) Yeni
Nesil Dizel Yakıt Enjeksiyon Pompaları
|
|
Kaldırma ve İletme Makineleri
|
1)Forkliftler
|
2)Vinçler
|
|
İş Makineleri Servisi
|
1)Arıza
Teşhisi
|
2) İş
Makineleri Periyodik Bakımı
|
|
Beton Makineleri ( Seçmeli )
|
1)Transmikserler
|
2) Beton
Pompaları
|
|
Asfalt Makineleri ( Seçmeli )
|
1)Asfalt
Frezeleri
|
2) Asfalt
Finişleri
|
|
3) Yol
Silindirleri
|
14.
Öğrencilerin derslerde yapmış olduğu
yazım hatalarının kontrol edilip düzeltilmesinin faydalı olacağı belirtilerek,
öğretmenlerimizin bu konuya dikkat etmesi karara bağlandı.
15.
Hidrolik Pnömatik dersi için Makine
Teknolojisi Alan Şefi Abdülkadir ÇALIŞKAN ile koordineli olarak Hidrolik
Pnömatik deney setinin kullanılması, Oto Elektrik ile ilgili konularda
Elektrik-Elektronik alanı öğretmenleri ile işbirliğine gidilmesi,
kararlaştırıldı.
16.
Modül içeriğine uygun temrinlik
malzemeler kullanılmasına karar verildi.
17.
Bölümüz bünyesindeki derslerin son
yazılılarının ders zümre öğretmenlerince ortak yazılı olarak yapılmasına karar
verildi.
18.
Atölye temrin dosyaları yılsonunda
toplanarak Alan şefine teslim edilecektir.
19.
Araç Teknolojisi, Otomotiv
Elektromekanik Tek., Hareket kontrol sistemleri, İş Makinaları tek, İş
Makineleri Hidroelektriği, İşletmelerde Beceri Eğitimi derslerinde 3 yazılı ve
3 Sözlü yapılmasına karar verildi.
EK GÜNDEM MADDELERİ
20.
Atölye nöbet görev çizelgesi aşağıda
çizelgede olduğu gibi düzenlenmiştir. Öğrenciler, ders öğretmenleri tarafından
yoklaması alındıktan sonra atölyeye alınacaktır. Ders çıkış saatinde tekrar
ders öğretmenleri tarafından yoklama alınarak gönderilmesine karar verildi.
2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ATÖLYE NÖBETÇİ ÖĞRETMEN LİSTESİ
|
||||||
PAZARTESİ
|
SALI
|
ÇARŞAMBA
|
PERŞEMBE
|
CUMA
|
CUMARTESİ
|
PAZAR
|
H. RÜZGAR
|
M. AKAT
|
V. KÖROĞLU
|
S. ZÖDEMİR
|
A. TOHMA
|
V KÖROĞLU
|
H GÜZEL
|
G. ŞAHİNGİL
|
İ DURAN
|
H. AYDIN
|
M. ER
|
H. DOĞRU
|
H AYDIN
|
M ER
|
A YÜCEL
|
M. ÖZTÜRK
|
M. GÜRCANLI
|
M. UĞUR
|
M AKMEŞE
|
S ÖZDEMİR
|
M AKMEŞE
|
|
|
|
|
H GÜZEL
|
H RÜZGAR
|
A TOHMA
|
GECE NÖBET LİSTESİ
|
||||||
|
H DOĞRU
|
M AKAT
|
M ÖZTÜRK
|
İ DURAN
|
|
|
|
M GÜRCANLI
|
A YÜCEL
|
İ DURAN
|
M UĞUR
|
|
|
21.
Modül kitaplarının dağıtımı, sınıf rehber öğretmenleri tarafından idareden
alınarak rehberlik saatinde öğrencilere dağıtılmasına karar verildi.
22.
Yıllık Planlar derse giren
öğretmenleri tarafından hazırlanacaktır.
23.
Sınıf rehber öğretmenlerimiz, yazılı
tarihlerini Ş.Ö.K toplantı tutanaklarında yazılı tarihlerini ders
öğretmenlerimizden alarak tutanakta belirteceklerdir.
24.
Ş.Ö.K toplantıları İlgili Müdür
yardımcılarımızın başkanlığında, şube öğretmenlerince toplanılarak 28.09.2012
tarihinde yapılacaktır.
25.
Atölyemizde 1.sınıflarda önlüklerin
gri renkli olması kararı alındı.
26.
İşletmeye gidecek öğrencilerimizin belirlenmesinde,
11.sınıf başarı ortalaması esas alınarak gönderilmesi kararı alındı.
27.
Yaz stajı değerlendirme komisyonunun
seçilmesi hususunda, Komisyonun bölüm şefimiz A.ARABACI başkanlığında H.GÜZEL,
M.AKAT, S.ÖZDEMİR atölye şeflerimiz tarafından oluşturulmasına karar verildi.
28.
Atölyelerin, sınıf ve laboratuvarların
öğretmenlere dağılımı aşağıdaki şekilde olması kararı alınmıştır.
29- Uygun görülürse belirlenecek otomobil
fabrikalarına yapılabilecek gezinin planı, gezi inceleme kurulumuza
sunulacaktır. 2011-2012 öğretim yılında
görüşülen ve olumsuz neticelenen Adana Temsa Fabrikası ile tekrar görüşülmesine
karar verildi. Gerekli işlemler için Murat GÜRCANLI görevlendirildi.
30- Zümre Başkanımız
Hüseyin RÜZGAR, zümrede alınan
kararların sözde kalmayıp tamamının öğretmen arkadaşlar tarafından titizlikle
uygulanması temennisiyle iyi bir eğitim-öğretim yılı geçirilmesi dilekleriyle
kapatılmıştır.
Toplantı Zümre Öğretmenleri
A.Turan FIRAT
|
Hüseyin AYDIN
|
Sadettin ÖZDEMİR
|
Hakkı YILDIRIM
|
Gülnur ŞAHİNGİL
|
Hüseyin DOĞRU
|
Ali BOYACI
|
Mahmut AKMEŞE
|
Murat ER
|
Muzaffer DERİNKÖK
|
Hasan GÜZEL
|
Vehbi KÖROĞLU
|
Abdullah DİKENLİ
|
Ali YÜCEL
|
Murat GÜRCANLI
|
Mehmet AKAT
|
Ahmet TOHMA
|
Mücahit UĞUR
|
Hüseyin RÜZGAR
|
İbrahim DURAN
|
Mehmet ÖZTÜRK
|
Fevzi ALPAY
Okul Müdürü
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder